کوروش پسرم

یادداشت هشتم

1392/3/18 17:06
نویسنده : مامان
4,115 بازدید
اشتراک گذاری

لوازم بهداشتی :
تعداد- مارک- ویژگی
پوشک کامل ( 2 تا 5 کیلو) 3 بسته پمپرز المانی پمپرز ترک یا نوع عربی ، پمپرز از همه مناسب تر است. بعد از یک ماه اول، مارک های دیگر. مولیفکس ، اوی بی بی، بی بی فاین، پنبه ریز، من از اول مای بیبی
من فقط پمپرز را قبول دارم چون هم نازکه هم پارچه ای است و هم دوامش زیاده تا 12 ساعت بدون هیچ سوختگی، من مولیفکس میخرم راضیم، 4900 تومن سایزی که من میگیرم، ایرانی: برای نوزاد همه چیز خوبه بی بی فاین، پنبه ریز، من از اول مای بیبی خریدم مشکلی هم نبود، اما مولیفکس هم خوبه هم قیمتش مناسبه، پارچه ای هم هست،
برای ماه اول 3 تا بسته پوشک پمپرز 50 تایی سایز 1 فکر میکنم بعد از اون سایز 2 بخرم
در کل 3-4 تا بسته پوشک 2-5 کیلو بخرین ، پسر من 3100 وزنش بود این سایز خوب اندازشه
تاالان 6 بسته پمپرز 3تا6 کیلو استفاده کردم دیروز هم 3 بسته 4تا 9کیلویی گرفتم
درباره پوشک حتما به اینکه کمر یا چسبش کش داشته باشه دقت کنین
این نکته ای که من میگم به دو دلیله
اول اینکه بچه رحت تره
دوم اینکه میتونین چسب پوشکو خوب بکشین بعد ببندین..... خیالتونم راحته که به شکم بچه فشار نمیاد
در مورد پوشک به نظر من کتون بودن هم خیلی خوبه تا بچه پاش عرق نکنه. من برای سیسمونی پمپرز خریدم و خیلی خوب بود ولی دوستاییم که نی نی داشتند گفتند مای بی بی خوبه استفاده کن دو روز بستم و پای نی نی زخم شد. مجبور شدم دیگه نبندم. نی نی ها خیلی زود عادت می کنند. اگه قصد دارید پوشک ایرانی بگیرید از روز اول این کار را بکنید تا نی نی عادت نکنه.
شامپو، شامپو بدن ، پودر، کرم ،لوسیون یا روغن 1 عدد جانسون(ارزان)، مادرکر(گران)، چیکو اصل( گران)، موستلا(خیلی گران) ، نیوا یا ایرانی فیروز
به تاریخ انقضا توجه کنید که حداقل تا یک سالگی بچه دوام داشته باشد، بدون عطر، جنس خوب و اصل باشد، چیزی باشد که بعدا هم بتوانید گیر بیاورید،
به جای روغن بدن بهتر است از روغن زیتون بدون بو استفاده شود،
کرم ضد التهاب برای ماه های اول، موستلا توصیه شده، شامپوی موستلا چشم را می سوزاند، از کرم و پودر یکی را بگیرید. (جانسون، حتما تولید ایتالیا باشد. نیوآ و چیکو دیگر تولید اصل ندارند)
پودر بچه نخرید باعث حساسیت میشة
شامپوی مادرکر واقعا چشمو نمیسوزونه من رسما تو حموم میزنم به صورت پسرمو باهاش میشورم
) شامپوهای خنثی که اسیدیته آنها نزدیک 7 است برای کودکان مناسب‌ترند. استفاده از شامپوی بزرگسالان می‌تواند سبب خشکی پوست و موی کودک شود.2) توجه کنید شامپویی که خریداری می‌کنید، بدون زاویه و بی‌خطر باشد.3) قطعات ریز و جداشونده شامپوهای عروسکی می‌تواند خطرآفرین باشد.4) داخل برخی شامپوها تیله‌های رنگی است که بچه‌ها را جذب می‌کند. آنها را از دسترس کودکان دور نگه دارید تا موجب خفگی آنها نشوند.5) صابون، کِرِم، دستمال مرطوب و... باید غیر عطری و مخصوص کودکان باشد.
برای ماساژ بعد از حمام پودر بچه و شامپو و صابون مارک جانسون خوب است .
کرم سوختگی desitin خیلی خیلی برای سوختگی پا خوبه ، کرم سوختگی مادر کر عالیه
ک عدد کرم سوختگی . شخصاً کرم کالاندولا و ویتامین آ.د را برای چرب کردن در حالت عادی و برای سوختگی کرم سوختگی که ترکیبی از اکسید دو زنگ و روغن کبد ماهی است را توصیه می‌کنم .
کرم سوختگی مادر کر عالیه مقعد پسر من خیلی متورم بود اخه خیلی دفع داشت و پوستش نازک شده بود الان هر بار میخوام پوشک عوض کنم چربش میکنم خیلی موثر بوده
کرم Desitin خیلی خیلی برای سوختگی پای نی نی خوبه. وقتی که بیرون میرید وزمان زیادی پوشک به پای نی نی میمونه یا وقتی از حمام اومده و پاش حساسه خیلی بدرد میخوره.
پودر یا صابون بچه برای شستن لباسها چیکو - جانسون – فیروز
دستمال مرطوب 2 بسته پمپرز، پنبه ریز یا نیوآ مخصوص نوزاد، فارماسی
رولی برای خانه، قطعه ای برای داخل ساک، معطر نباشد دستمال مرطوب ، ترجیحاً با جعبه کوچک یا بسته‌های کاغذی که سبک و قابل حمل باشد چون عمده استفاده آن در بیرون از خانه است دستمال مرطوب و گوش پاک کن پنبه ریز هم جنس خوبی دارند
دستمال مرطوبم بخرین خیلی بدرد میخوره البته الان هوا سرده و من خودم روزی یه بار نهایتا دوبار پسرمو میشورم ، دستمال پمپرز عالیه هم بوش ملایمه هم خودش خیلی لطیفه ولی گرونه (من خریدم 7200.....72 تا توش بود) الان یه مارک ایرانی خریدم به نام لوسین اینم خیلی خوبه بوشم ملایمه قیمتشم 2700 یه بسته هم جانسون و کن ب ب دارم که هنوز مصرف نکردم اما خب کن ب ب خیلی بوی صابون میده بصورت فجیعععع
من فقط شبها که دخترم خوابه با دستمال مرطوب تمیزش میکنم دستمال مرطوب هم مارک فارماسی میگیرم 74تایی 4800
پنبه گلوله استریل 1 بسته رنگی نباشد.
نافبند طبی
الکل یا دستمال الکلی آماده، برای ضد عفونی کردن ناف بچه
شورت پنپرزی پوشک
شورت گره ای
1 بسته برای بستن پوشک اگر می‌خواهید پوشک معمولی یا کهنه را به کار برید به یکی از انواع شورت‌های چسبی، گره‌ای یا دکمه‌ای احتیاج دارید اما پوشک‌های کامل نیاز به این شورت‌ها ندارند.

کهنه نخی
10 تا - مارک اهمیت ندارد. برای باز گذاشتن بچه، خشک کردن تن بچه یا انداختن روی شانه در موقع آروغ گرفتن از بچه/ بهتر است از بازار پارچه، متری بخرید و بدوزید. 3 بسته اگر می‌خواهید برای بچه از پوشک استفاده کنید 5 – 6 عدد کهنه نخی تهیه کنید که برای خشک کردنش بعد از شستشو به درد می‌خورد . اگر خیال دارید به جای پوشک از کهنه استفاده کنید، بعد از این که مطمئن شدید جنس کهنه خوب است حدود 24 عدد احتیاج دارید تا یک روز تمام را جواب دهد و روز بعد هم برای شستن و خشک شدن و احیاناَ اطو کردن آن وقت داشته باشید. بهتر است در این حالت از محافظ کهنه که یک لایه نازک است هم استفاده کنید.
راضیم کهنه ها که گفتین منم گرفتم خیلی خوبه
من 2 تا بسته کهنه خریدم از داروخونه عالیه برای شستن پسرم خیلی بدرد میخوره با اینا خشکش میکنم یه دونشم گذاشتم وقتی میخوام ببرمش حموم میندازم رو پام که بتونم کنترلش کنم لیز نخوره منم از خرید 2 بسته کهنه خیلی راضیم. وقتی مامانم می خرید میگفتم ما که دیگه از اینا استفاده نمی کنیم. نمی خوام ولی حالا خیلی استفاده داره. وقتی پوشک نی نی را عوض می کنید یا نی نی را باز گذاشتید حتما روی تشک تعویض یکیش را پهن کنید. اگه جیش کنه فوراض جذبش میشه و راه نمی افته.
منظور از کهنه هم همین پارچه های سفیدی هست که خیلی هم ابگیرن داروخونه ها دارن نه لوازم سیسمونی فروشی
من ست فرست یر گرفتم بهداشتیشو همونی که توش تب سنج و پوار و داروخوری داره شنیده بودم خیلی خوبه از اونایی که خریده بودن و راضی بودن خیلی
دستمال های خشک کن را از بهار 40 هزار تومن خریدم (مغاه های جنب پاساژ چهلستون) مارک
luvable friends
تشکچه تعویض
2 تا - یکی نازک (برای بیرون بردن، که معمولا داخل ساک ها هست) و یکی ضخیم (برای توی خانه) تشکچه تعویض که حتماً قابل شستشو باشد و بهتر است دو عدد باشد . یکی با ضخامت بیشتر که نرم‌تر باشد (بعضی از آنها یک قسمت ضخیم تر هم برای زیر سر بچه دارند) و یکی نازک و سبک برای بیرون که همیشه داخل کیف وسایل باقی می‌ماند. من از زیر انداز تعوض خیلی خیلی دارم استفاده میکنم
یه دونه مارک سامر خریدم توش جای پوشک داره
راستی برای توی این زیر اندازای نایلونی زیر انداز یه بار مصرفم بخرین که اگه نینی خرابکاری کرد راه نگیره هههه من یه بار مصرف مارک پانی و کن ب ب خریدم خیلی راضیم ، کن ب ب فوق العاده هستش بسته هاشم 12 تاییه
سرویس کامل حوله سرویس 4 تکه حوله چیکو ( رنگی - سفید )، لایکو، ببتو
1 دست لایکو شامل حوله کلاه دار، حوله بزرگ زیر، حوله دست و گاهی پیش بند و کلاه (حوله لباسی برای نوزاد مناسب نیست. به جایش حوله بزرگ کلاه دار بگیرید) سرویس حوله شامل حوله کلاه‌دار برای حمام و حوله دست و رو. معمولاً در این سرویس دو عدد پیش‌بند هم موجود است.حوله تک کلاه سه گوش


وان بچه
1 عدد از زیر آب رو داشته باشد و کف اسفنج یا نگه دارنده راستش من به حرف مامانم و مامانای نینی سایت گوش نکردم و رفتم یه وان 50000 تومنی خریدم مارک فرست یرز
اما واقعیت اینه که باید نوزاد رو روی پاهات بذاری و بشوری برای لیز نخوردن هم یه کهنه لازمته همین!!!
یه کم دور از باور به نظر میاد اما واقعا همینجوری باید بچرو شست و خیلیم کار راحتیه من سر دو هفته خودم پسرمو بردم حموم بعدشم میدیش به باباش یا هرکسی که پیشته لباساشو تنش کنه
اسفنج شستشوی حمام
1 عدد - نرم و ضد حساسیت (یا به جایش لیف حوله ای بگیرید) برای لیف حموم نوزاد بهترین چیز یه تیکه پارچه از جنس زیر پوشتی نخیه خودشونه هههههه من که تن بچمو با زیر پوش خودش میشورم وقتی اب و کف بهش میخوره خیلی نرم و لطیف میشه
من اسفنج برای حمام نوزاد خریدم البته الان دخترم یکسال و نیمه ولی از وقتی بدنیا اومد از این اسفنج موقع حمام کردن استفاده می کردم خیلی راحت بود هم میتونی بغلت بزاری زیر نوزاد هم کف حمام بخوابونی هم بزگتر که شد داخل وان بزاری که بچه لیز نخوره قیمتش اون موقع 5000 تومان بود من تا یکسالگی دخترم ازش استفاده کردم.
گوش پاک کن
1 بسته البته اصلا پیشنهاد نمیشه (دقت کنید که داخل گوش بچه را نباید با گوش‌پاک‌کن تمیز کرد)
ابر مخصوص لگن حمام نوزاد
ناخن گیر مخصوص یا قیچی 1 عدد فارلین، چیکو ، نابی، ناک، the first year
فین گیر 1 عدد مکش بینی برای تمیز کردن آن
دندان گیر کمرا
1 عدد رنگی نباشد، جای سفت نداشته باشدکه بچه اشتباهی به دندان بگیرد، قابلیت گذاشتن توی فریزر یا یخچال را داشته باشد. دندان گیر ژلاتینی مخصوص
شانه و برس مخصوص 1 عدد
تب سنج چیکو
1 عدد مقعدی یا زیربغلی، دیجیتال (اگر مقعدی می گیرید، حتما انعطاف پذیر باشد)
منم از تب سنج استفاده میکنم
من از خرید تب گیر دیجیتالی خیلی راضیم. نی نی ها الکی بعضی وقتها صورت یا بدنشون داغ به نظر میرسه. من زودی تبش را میگیرم و خیالم راحت میشه. برای زمان زدن واکسن هم خیلی لازمه.
مارک تب سنجم چیکو عزیزم. خیلی راحته. دگمه اش را میزنم و زیز بغل نی نی میذارم تا داره شیر میخوره. وقتی به تعادل رسید خودش صدا می ده و برش میدارم. همیشه تب قبلی توی حافظش میمونه.
عروسک های بازی وان حمام
مسواک انگشتی 1 عدد برای 5 یا 6 ماهگی
مکش بینی، لیوان مخصوص بچه، شیردوش، برس، شانه و دندان‌گیر مارک‌های متوسط مثل کمرا هم مناسب هستند
کیسه آبگرم کوچک
منم یه دختر 3 ماهه دارم چیزی که تو سییسمونی دخملم خیلی بدرد خورد کیسه آبگرم کوچیکی بود که خالم واسم گرفته یود تا دخترم نفخ میکرد و دلش درد میگرفت میزاشتم واسش زودی آروم میشد
پد خنک کننده
یکی دیگه از چیزهایی که خیلی مورد استفاده برام داشت پد خنک کنندس. که من وقتی باردار بودم از تایلند خریده بودم و هر وقت هرکس می خواست بره می گفتم برام بیاره ولی الان خوشبختانه توی داروخانه ها هست. وقتی شبی نصفه شبی یدفعه بچه تب می کنه مخصوصا بعد از واکسن این پدها یه راه حل فوریه مثل پاشویه میمونه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کوروش پسرم می باشد