کوروش پسرم

یاداشت ششم :وسایل حمل و نگهداری نوزاد

1392/3/18 17:07
نویسنده : مامان
15,145 بازدید
اشتراک گذاری

وسایل حمل و نگهداری نوزاد
تعداد- مارک- ویژگی
گهواره
تا 6 ماهگی که گهواره خیلی خوبه من خیلی استفاده کردم نصفه شب که پارمیس تا صداش در میومد تکونش میدادم دوباره خوابش می برد. زیاد هم بغلی نشد یعنی اصلا بغلی نشد تا بغلش می کردم کلافه می شد.
از خرید گهواره پشیمونم کاش تخت پارک گرفته بودم بجاش
تخت پارک روبا، ایون فلو، گراکو، چیکو سبک و قابل حمل باشد.
ارتفاعش قابل تغییر باشد. تخت کوچک (گهواره) با تشک و ملافه آن. از پارک بچه هم می‌توانید هم برای خواباندن و هم برای بازی بچه استفاده کنید، به خصوص انواعی که صداهای آرامش‌بخش از قبیل صدای دریا یا قلب پخش می‌کنند برای بچه‌هایی که خواب سبکی دارند مفید هستند. فقط دقت کنید که در استفاده از پارک بچه زیاده‌روی نکنید تا برای کودک حکم قفس پیدا نکند و بتواند به اندازه کافی در تعامل با محیط اطراف خویش قرار گیرد.
ساک حمل
سبد حمل باید دارای کمربند ایمنی باشد. دسته یا بند بلند کردن‌ آن ثابت و محکم باشد. انواع پارچه‌ای توصیه نمی‌شود چون احتمال پاره شدن و افتادن کودک وجود دارد. انواع محکم‌تر را نیز باید هر بار قبل از گذاشتن نوزاد درون آن بررسی کنید تا لق یا شل نباشد. پارچه درون سبد نیز بهتر است با کیفیت بوده و قابل شستشو در ماشین لباس‌شویی باشد
ساک حمل دو سه ماه اول خیلی به دردم خورد.
طلا جان ساک حمل سبک تر از کریره و برای جابه جایی و بیرون بردن نی نی راحتتره البته من نگرفتم کریر گرفتم که الان اصلا خودم نمیتونم استفاده کنم اگه شوهرم باهام باشه که اون بلند کنه نی نی رو باهاش میبرم وگرنه سنگینه خودم تنها نمیتونم ولی ساک حمل رو خودت هم میتونی بلند کنی، ساک حمل درسته که سبکه اما ایمن نیست. بچه توش محکم نیست و لق می خوره. . من حتما کریر می گرفتم جات بودم طلا جون
کریر گراکو 180 بدون بیس هستش به کمربند ماشین وصل میشه
سبک، راحت، قابل تبدیل به صندلی ماشین یک توصیه از کسی که دو بچه پشت سر هم داشته . کریر یک وسیله بسیار عالی است که تا 4 – 5 ماهگی می‌توانید بچه را در آن بگذارید و جابجا کنید و در مهمانیها مجبور نیستید بچه را بغل کنید چون برای خود یک صندلی امن دارد و بعد از آن سن می‌توانید آن را در ماشین نصب کنید و به عنوان صندلی بچه استفاده کنید . تا جایی که شنیده‌ام کریرهای ایرانی نسبتاً سنگین هستند و انواع مارک‌دار بسیار گران . نوع تایوانی آن خیلی از نظر قیمت و وزن مناسب است و برای نصب در ماشین هم طراحی شده است. کریر و کالسکه‌های ایرانی به جز مشکل وزن مشکلی ندارند. حتما صندلی علامت استاندارد داشته باشد. در نمونه‌های خارجی علامت E نشانه تست شدن صندلی است.
نظر من کریر خیلی خوبه من تو این دو ماه خیلی ازش استفاده کردم. روزی که از بیمارستان مرخص شدم با کریر آوردم نی نی را خونه. خیلی راحته.
سحرجان من کریر گراکو خریدم امروز توشو با یه پتوی نازک پر کردمو پسرمو توش گذاشتم ، بنظرم تا بچه یه کم جون نگیره کریر کمرشو اذیت میکنه مگر اینکه گودیشو تنظیم کنی
ساک خوبه من نخریدم اما میگم برای ٣-٤ ماه اول عالیههههه بچه توش راحته ولی برای توی ماشین امنیت نداره پس کریرو بخر عزیزم
درضمن اینم بگم کریر برای حمل بچه نیست حتی یه کریر ٢ کیلویی با بچه سنگینو غیر قابل جابجایی هستش ، برای حمل کریر باید از کالسکه استفاده کنی ، من کریرم را پر نکردم. نیازی نیست عزیزم. نی نی توشون راحته. این کریر ها استاندارده.
کالسکه گراکو ، کالسکه کریر ماکسی کوزی700هزار به بالا
حتماً کالسکه ای بخرید که کریر روش نصب بشه. دسته کالسکه بهتره که قابل تنظیم با قد شما باشه. حتماً کالسکه ای بخرید که چرخاش 360 درجه چرخش داشته باشه تا درجا بچرخه.
سبک و قابل جمع شدن، ایمن، کالسکه که هر چه سبک‌تر و کم‌دنگ‌وفنگ‌تر باشد پراستفاده‌تر خواهد بود . کالسکه‌های عصایی در مسافرت‌ها بسیار کارراه‌انداز هستند و کالسکه‌های ایرانی از نظر وزن چندان سبک و مناسب نیستند
اونجور باکیفیت خوب همون مکسی کوزیه که خیلی گرونه بعد از مکسی کوزی چیزی که کیفیت خوب داشته باشه گراکو که قیمت کالسکه کریر بیس در میاد 500 ......اگه ارزوتنر میحوای که میشه ماما لاو و گود بیبی ایندوتا مارک اخر چینی هستن اما دوتای اولی برند هستن
capella کالسکه و کریر که صندلی ماشین هم میشه با روروئک گفت 400
good baby هم که من اصلا نفهمیدم کجایی بود ولی مدلش قشنگ بود ، کالسکه و کریر و روروئک و صندلی غذا و تخت پارک و ساک حمل و کیف لوازم روی هم دو مدل داشت 690 تومن و 790 تومن . من گفتم تخت پارک نمی خوام گفت بسته به مدل 150 تا 200 تومن کم می کنیم بابت قیمت اون
راستی منم گراگو خریدم کالسکه و کریر رو و راضی هستم . اگه خریدید مارک خوبیه. مکسی کوزی که خیلی خوب باید باشه ولی گرون هم درمیاد. به نظر من برای کالسکه میارزه ولی برای کریر که مصرفش کوتاه مدته نه
سرویس 6 تکه کالسکه سانیکو اصل
تاب برقی
نی لای لای .دو کارش 270 هزار تومن
ساک وسایل
1 عدد دارای جیب و زیپ های زیاد، سبک(همیشه داخل این ساک یکی دو کیسه پلاستیکی تمیز برای گذاشتن لباس‌های کثیف‌شده بچه داشته باشید).
روروک چیکو ایرانی
روروئک که برای بچه 6 تا 12 ماهه واجب است اما حداقل انواع ایرانی آن در حدود 12 ماهگی بسیار خطرناک هستند و بچه ممکن است خود را از آن پرت کند.
آغوش
اگر 3 تا 5 ماهگی بچه به زمستان نمی‌خورد و اهل پیاده‌روی با بچه هستید آغوشی بسیار به‌دردخور است
صندلی غذا روبا، بلوم، گراکو
با قابلیت تغییر ارتفاع صندلی غذا یک وسیله بسیار بدردبخور است که بچه در خانه کنار پدر و مادر باشد و هم زمان صرف غذا و هم برای بازی از آن استفاده کند. مدل ایرانی صندلی غذای بچه خوب و مطمئن است
صندلی غذا خیلییییییییییییی لازمه به نظر من، البته اون اوایل از کریر هم میتونی بعنوان صندلی غذا استفاده کنی، اما از حدودای یکسالگی دیگه خیلی لازم میشه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کوروش پسرم می باشد